CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

středa 23. února 2011

Z denníku cestovatele

Z deníku cestovatele.
V pondělí ráno jsem vyrazil do Ústí. Dopraví prostředek jsem jako vlastenec zvolil ČD. V 6:51 odjíždím populárním kozím dechem směr Teplice. Chvíly se divím proč je ve vagonu mlha - po pár minutách se již spolu ostatními cestujícími dusím. Naštěstí stačí jen otevřít okna a je po problému. Konečně dorazíme do Teplic. Jen po pár minutách je tu přestupní spoj směr Ústí. S mírnou nevolností způsobenou zvýšený přísunem výfukových plynů do plic nastupuji do posledího vagonu. Po pár minutách mi začínají mrnout všechny údy a po pár dalších se dozvím, že nejde topení, ale pokud chci můžu se mačat v předních dvou vagonech kde topení jde...vydržím. Dorazím do Ústí a jdu si po svých. Odjezd směr domovina naplánován na 20:48
20:40 dorazím na Hlavní nádro. Po letmé kontrole zjišťuji, že se rychlík opozdí o zhruba 20min což je již šibeniční protože z Teplic mi jede do Litvajzu vlak už ve 21:11. Nu což zajdu za milou pokladní a poprosím ji o telefonát do Teplic a přípoj pozdrželi - dovím se, že to ovšem není možné - že musím zavolat až z vlaku. Mezitím zpoždění narůstá na hrozivých 40 minut... Trošku znervózním a dožaduji se u pokladní telefonátu jelikož ten z vlaku by přišel cca 20 minut po odjezdu přípoje. Opět stejná odpověď není to možné - to že to zvládla kolegině před cca týdnem kdy opět měl rychlík zpoždění prý není pádným argument. Jsem odkázán na osobní vlak který do Ústí dorazí 6 min po té co mi z Teplic odjede přípoj....telefonát opět zbytečný. Mám ztuhlé celé tělo - v Ústí se totiž vydali cestou obrácené psychologie a cestující nezahřívají topením, ale otevřenými dveřmi z obou stran - čili jste při delším čekání tak vymrzlý že venku je Vám pak už teplo..
21:17 do Ústí dorazil osobní vlak směr Teplice - se zbytky naděje usedám, ale i ty mne opouští zhruba po dvou minutách kdy vlak vedoucí oznámí, že musíme čekat cca 15 min na zpožděný rychlík... zdá se že čeká celé Ústí...
Situaci přehodnotím a vystoupím z osobáku a počkám na rychlík ten by měl snad být v Teplicích dříve než osobák a skutečně..
21:46 vystupuju nadšený v Teplicich. V Teplicích naproti tomu nečeká nikdo na nic a na nikoho a tak budu čekat já hodinu a něco na Vlak do Litvínova (to že mi vlakvedoucí zkusil nabídnout náhradní řešení v podobě čekání v Oldřichově - kde bych byl hodinu venku na mrazu už ani neřeším).
Teplice paráda jsem už jen kousek od domova a proto to, že je čekárna už hodinu a půl zavřená mi dochází a při prvních známkách podchlazení. Hala je skutečně studená a tak se rozhoduju obstarat si něco na zahřátí. Benzínka u nádra je pro jistotu zavřená a tak mě čeká půl kiláku k Mekáči. Po pár minutách částečně občerstven vyrážím nazpět. Mám to tak akorát.
22:40 Když dorazím zpět na nádro zjišťuju že vlak z Ústí má opět zpoždění asi o 15 minut - to abych asi nevyšel ze cviku....
23:37 konečně v Litvínově - cestou jsem potkal bandu známejch lidiček co se vraceli z oslavy a tak došlo i na tradiční hádku s průvočím, když nás obvinil z toho, že si povídáme příliš hlasitě a tak přeslechl paní, která chtěla vystoupit v Lomu, kde jí tím pádem nezastavili a odvezli jí až do Litvajzu. Já si spíš myslím, že je to tím, že jim v novém prototipu kozího dechu nefunguje signalizační tlačítko a pan průvočí neposlouchal když mu paní říkala kde by ráda vystoupila, ale to je jedno.
Soucítě s paní a utíkám domů a přemýšlím o dopravních alternativách cesty do Ústí a zpět....

0 komentářů: